Optimization of Privacy Management for Edho Zell Impression Intensity Improvement
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adiyanta, F. C. S. (2019). Hukum dan Studi Penelitian Empiris: Penggunaan Metode Survey sebagai Instrumen Penelitian Hukum Empiris. Administrative Law and Governance Journal, 2(4), 697–709. https://doi.org/https://doi.org/10.14710/alj.v2i4.697-709
Agustyawati, D. (2019). Analisis Pengaruh Modal Kerja terhadap Profitabilitas pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI). Jurnal Ilmiah Akuntansi Manajemen, 2(2), 14–28. https://doi.org/https://doi.org/10.35326/jiam.v2i2.333
Amalia, T. W., & Satvikadewi, A. A. I. P. (2020). Personal Branding Content Creator Arif Muhammad (Analisis Visual pada Akun Youtube @Arif Muhammad). Jurnal Representamen, 6(01). https://doi.org/https://doi.org/10.30996/representamen.v6i01.3519
Angelina, J., & Saputra, E. A. (2017). Perencanaan Video Production dan Talent Agency “Eblo Production.” Jurnal Vicidi, 7(2), 17–24.
Anindhita, W. (2018). Dramaturgi Dibalik Kehidupan Social Climber. Jurnal Komunikasi Dan Bisnis, VI(1), 1–11.
Ardianto, R., & Priyanto, S. (2017). Korelasi Informasi Jenis Pekerjaan, Status Sosial Ekonomi Orang Tua dan Sarana Praktek dengan Minat Kerja Siswa Kelas Xii Program Keahlian Teknik Otomotif SMK Negeri 2 Bima Tahun Ajaran 2015/2016. Jurnal Taman Vokasi, 5(1), 46–55. https://doi.org/10.30738/jtvok.v5i1.1429
Arenggoasih, R. W., & Khatibah, I. (2019). Characteristic of Interaction Stimulant Factors Analysis on Social Media Instagram Account @Ditjenpajakri. INJECT (Interdisciplinary Journal of Communication), 4(2), 175–190. https://doi.org/10.18326/inject.v4i2.175-190
Arianto. (2019). Studi Dramaturgi dalam Presentasi Diri Kelompok Jamaah An-Nadzir Kabupaten Gowa. Jurnal ASPIKOM, 4(1), 96. https://doi.org/10.24329/aspikom.v4i1.425
Bahfiarti, T. (2020). Batasan Privasi Komunikasi Interpersonal Perempuan Muslim Bercadar di Kota Makassar. Jurnal Jurnalisa : Jurnal Jurusan Jurnalistik, 6(1), 66–83. https://doi.org/https://doi.org/10.24252/jurnalisa.v6i1.13045
Carolina, A., & Inayati. (2021). Analisis Strategi Pemerintah dalam Upaya Meningkatkan Kepatuhan Wajib Pajak Youtuber di Indonesia. Syntax Literate : Jurnal Ilmiah Indonesia, 6(2), 533–549. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.36418/syntax-literate.v6i2.2189
Christian, M. (2019). Telaah Keniscayaan Iklan di Kanal Youtube sebagai Perilaku Khalayak di Kalangan Milenial. Bricolage : Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 5(2), 141–158.
Dahono, Y. (2021). Data: Ini Media Sosial Paling Populer di Indonesia 2020-2021. Beritasatu.Com, 1.
Dewi, Y. P. P., Mariam, I., & Wijiyanti, M. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Loyalitas Pelanggan Mujigae Resto Depok. Epigram, 16(2), 195–204. https://doi.org/https://doi.org/10.32722/epi.v16i2.2235
Faiqah, F., Nadjib, M., & Amir, A. S. (2016). Youtube Sebagai Sarana Komunikasi Bagi Komunitas Makassarvidgram. Jurnal Komunikasi KAREBA, 5(2), 259–272. https://doi.org/https://doi.org/10.31947/kjik.v5i2.1905
Faisol, Kuzairi, & Halimah, N. (2016). Peramalan Aids Menggunakan Regresi Linear Sederhana. Zeta - Math Journal, 2(1), 22–26. https://doi.org/https://doi.org/10.31102/zeta.2016.2.1.22-26
Fitriawati, D., & Retnasary, M. (2018). EKSISTENSI DIRI YOUTUBER “JONESHOOD” “Studi Fenomenologis Mengenai Eksistensi Diri Youtuber ‘JONESHOOD’ di Kota Bandung.” Jurnal Signal, 6(1), 1–9. https://doi.org/10.33603/signal.v6i1.954
Griffin, E. A., Ledbetter, A., & Sparks, G. (2019). A First Look at Communication Theory (Tenth Edit). McGraw-Hill Education.
Harijanto, V. C. (2014). Strategi Impression Management Pasangan Suami Istri yang Berbeda Budaya Melalui YAHOO! Messenger. Jurnal E-Komunikasi, 2(3), 1–11.
Hersavira, D. (2019). Dramaturgi Relasi Dokter dan Pasien di Rumah Sakit Daerah Dr. Zainoel Abidin Banda Aceh. Persepsi: Communication Journal, 2(2), 45–57. https://doi.org/10.30596/persepsi.v2i2.3941
Husna, J. (2019). Peran Pustakawan Sebagai Kreator Konten Digital. Anuva, 3(2), 173–184. https://doi.org/10.14710/anuva.3.2.173-184
Ievansyah, & Sadono, T. P. (2018). Personal Branding dalam Komunikasi Selebritis (Studi Kasus Personal Branding Alumni Abang None Jakarta di Media Sosial “Instagram”). Bricolage: Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 4(2), 149–162. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30813/bricolage.v4i02.1658
Ishaq, R. el. (2021). Media in The Midst of Religion Moderation. INJECT (Interdisciplinary Journal of Communication), 6(1), 41–56. https://doi.org/https://doi.org/10.18326/inject.v6i1.41-56
Islamy, I. T., Agatha, S. T., Ameron, R., Fuad, B. H., Evan, & Rakhmawati, N. A. (2018). Pentingnya Memahami Penerapan Privasi di Era Teknologi dan Informasi. Jurnal Teknologi Komunikasi Dan Pendidikan, 11(2), 21–28. https://doi.org/https://doi.org/10.24036/tip.v11i2.137
Karja. (2019). Sempat Harus Jual Diri, Edho Zell Berubah Menjadi Seperti Ini Sekarang. Kumparan.Com.
Katemba, P., & Djoh, R. K. (2017). Prediksi Tingkat Produksi Kopi Menggunakan Regresi Linear. Jurnal Ilmiah Flash, 3(1), 42–51. https://doi.org/https://doi.org/10.5281/zenodo.1117136
Kholit, N. J., & Nastain, M. (2020). Mapping of Data Communication Networks on Social Media. INJECT (Interdisciplinary Journal of Communication), 5(2), 143–162. https://doi.org/https://doi.org/10.18326/inject.v5i2.143-162
Krisnawati, E. (2016). Mempertanyakan Privasi di Era Selebgram: Masih Adakah? Jurnal ILMU KOMUNIKASI, 13(2), 179–200. https://doi.org/https://doi.org/10.24002/jik.v13i2.682
Kusuma, R. S., & Azizah, N. (2018). Melawan Radikalisme melalui Website. Jurnal ASPIKOM, 3(5), 943. https://doi.org/10.24329/aspikom.v3i5.267
Lestari, H. P. (2020). Perspektif Kritis Post-internet Vincent Mosco. Calathu: Jurnal Ilmu Komunikasi, 2(September), 85–92.
Lestari, J. S., Farida, U., & Chamidah, S. (2019). Pengaruh Kepemimpinan, Kedisiplinan, dan Lingkungan Kerja terhadap Prestasi Kerja Guru. ASSET : Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 1(1), 38–55. https://doi.org/10.24269/asset.v2i2.2388
Mahmudah, Z. (2019). Pekerja Perempuan Di Tambang: Bentuk Negosiasi Kesetaraan Gender Dalam Dunia Kerja Maskulin. Jurnal ASPIKOM, 3(6), 1228. https://doi.org/10.24329/aspikom.v3i6.413
Mefita, S., & Yualinto, M. (2018). Fenomena Gaya Hidup Selebgram (Studi Fenomenologi Selebgram Awkarin). Interaksi Online, 6(4), 567–573.
Muchtar, K., & Ghalia, F. R. (2018). Respon Mahasiswa terhadap Tayangan Dakwah Islamiyah Khazanah (Trans 7) dan Damai Indonesiaku (Tv One). INJECT (Interdisciplinary Journal of Communication), 3(2), 147–174. https://doi.org/10.18326/inject.v3i2.147-174
Mulawarman, M., & Nurfitri, A. D. (2017). Perilaku Pengguna Media Sosial beserta Implikasinya Ditinjau dari Perspektif Psikologi Sosial Terapan. Buletin Psikologi, 25(1), 36–44. https://doi.org/10.22146/buletinpsikologi.22759
Nainggolan, V., Randonuwu, S. A., & Waleleng, G. J. (2018). Peranan Media Sosial Instagram dalam Interaksi Sosial Antar Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Unsrat Manado. Jurnal Acta Diurna, 7(4), 1–15.
Padilah, T. N., & Adam, R. I. (2019). Analisis Regresi Linier Berganda dalam Estimasi Produktivitas Tanaman Padi di Kabupaten Karawang. Fibonacci : Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika, 5(2), 117–128. https://doi.org/https://doi.org/10.24853/fbc.5.2.117-128
Rahman, A. (2018). 100 Penggerak Muda Indonesia. M&I (Money and I) : Majalah Bisnis, Financial, Investasi, Enterpreneurial, Perbankan, 100, 1–100.
Ratnasari, E., & Oktaviani, F. D. (2019). A Phenomenological Study of Instagram Fasting on Millennial. INJECT (Interdisciplinary Journal of Communication), 4(2), 191–218. https://doi.org/https://doi.org/10.18326/inject.v4i2.191-218
Rismiatun, Wahid, U., & Ramdana, I. (2020). Pengelolaan Kesan Verbal dan Nonverbal Customer Service. Nyimak: Journal of Communication, 4(1), 149–156. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.31000/nyimak.v4i1.2214
Sari, R. P. (2021). Profil Edho Zell, YouTuber dan Pemilik Sekolah Esport. Kompas.Com.
Setiadi, A. (2014). Pemanfaatan media sosial untuk efektifitas komunikasi. Jurnal Ilmiah Matrik, 16(1).
Sulaeman, S., Sulastri, I., & Nurdin, A. (2018). Dramaturgi Komunikasi Dakwah Para Da’i di Kota Ambon: Pola Pengelolaan Kesan di Panggung Depan. Jurnal Komunikasi Islam, 8(1), 86. https://doi.org/10.15642/jki.2018.1.1.86-110
Supriono, A. H. Y. (2019). New Media dan Strategi Periklanan (Analisis Diskursus YouTubers sebagai Stealth Marketing). Aktualita : Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 9(1), 17–31.
Supriyanto, W., & Iswandari, R. (2017). Kecenderungan Sivitas Akademika dalam Memilih Sumber Referensi untuk Penyusunan Karya Tulis Ilmiah di Perguruan Tinggi. Berkala Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 13(1), 79. https://doi.org/10.22146/bip.26074
Triputra, P., & Rewindinar, R. (2020). Pseudonym and Persona Management in Psychoanalisys Approach Among J-Pop Fans in Social Media. Bricolage : Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 6(01), 35–134. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30813/bricolage.v6i01.2066
Versigny, V. (2018). Memahami Impression Management pada Selebsmule. Jurnal Egaliter, 2(3), 57–81.
Wati, H. (2019). Pengaruh Selebgram sebagai Celebrity Endorsement terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa. Sosietas: Jurnal Pendidikan Sosiologi, 9(2), 722–728. https://doi.org/https://doi.org/10.17509/sosietas.v9i2.22822
Wono, H. Y., & Aji, I. D. K. (2020). Preferensi Komunikasi Pemasaran Terpadu Perguruan Tinggi di Surabaya pada Era Posmoderen. Bricolage : Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 6(02), 171–186. https://doi.org/10.30813/bricolage.v6i02.2146
Yodiansyah, H., & Nanik, N. Y. (2021). Komunikasi Efektif sebagai Paradigma Baru Pengelolaan Risiko Konsumen dalam Creative Management System Moodle. Bricolage : Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 7(1), 121–140.
Zahra, R. R., & Rina, N. (2018). Pengaruh Celebrity Endorser Hamidah Rachmayanti terhadap Keputusan Pembelian Produk Online Shop Mayoutfit di Kota Bandung. Jurnal Lontar, 6(1), 43–57. https://doi.org/https://doi.org/10.30656/lontar.v6i1.648
Zell, E. (2015). Draw My Life - EdhoZell (100K Subscribers!!). YouTube.Com.
DOI: https://doi.org/10.18326/inject.v7i1.1-20
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Alvin Alexander Prasetya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.